بازگشت

ضمانت اصالت کالا به چه صورت است؟

ضمانت اصالت کالا به چه صورت است؟

گالری ساعت مشایخ اصالت همۀ کالاهایش(به جز محصولات با برچسب “غیر اصل”) را تضمین و همۀ آن‌ها را با گارانتی اصلی و معتبر عرضه می‌کند. از آنجا که گالری ساعت مشایخ برای تامین کالاهای ارائه شده در وب سایت، تنها با شرکت‌های معتبر و واردکنندگان رسمی و قانونی همکاری می‌کند، مشتریان می‌توانند مطمئن باشند که کالای دارای هولوگرام و برچسب معتبر که هیچگونه دخل و تصرفی در آن صورت نگرفته و از مجاری قانونی وارد کشور شده است، را از واچ آنلاین خریداری می‌کنند.

شرکت‌هایی که دارای شرایط لازم برای واردات رسمی نیستند و یا مجوز نمایندگی رسمی ندارند امکان واردات کالا را ندارند و فعالیت آنها غیرقانونی محسوب می‌شود. ذکر این نکته در اینجا لازم است که کشور سازنده روی اصالت کالا تاثیری ندارد و این برند معتبر است که کیفیت کالا را تعیین می‏‌کند. برای نمونه در حال حاضر بسیاری از کالاهای موجود در بازار ایران و سایر کشورها ساخت چین هستند و تنها به دلیل خط تولید ارزان‏‌تر است که در این کشور تولید شده‌اند.

نکته بسیار مهم :برند های ساعت به 2 دسته تقسیم می شوند

1) برندهایی مانند سیکو که فقط ساعت تولید می کنند.

2) برند هایی مانند چروتی که جزو برندهای فشن محسوب می شوند و اصالتا تولید کننده پوشاک بوده اند ولی از آنجایی که ساعت و زیور هم جزئی از عناصر صنعت پوشاک محسوب می شوند، این برندها ساعت و زیور را هم به مجموعه کالاهای خود اضافه کرده اند.

نکته اینجاست که از آنجایی که تکنولوژی ساخت موتور ساعت بسیار پیچیده و گران است، شرکت های تولید کننده ساعت نمی توانند موتور ساعت های خود را خودشان تولید کنند، لذا فقط چند شرکت در جهان وجود دارند که فقط موتور ساعت تولید می کنند و همه برندهای ساعت در جهان موتور ساعت های خود را عموما از یکی از این شرکت ها تامین می کنند، شرکت های نام دار و بزرگی مانند ETA ، Ronda ، ISA ، EPSON ،MIYOTA

البته گفتنی ست که برندهایی که ساعت های بسیار لوکس، دست ساز و گران قیمت تولید می کنند موتور ساعت های خود را خودشان می سازند مانند برندهایی مانند واچرون کنستانتین، پاتک فیلیپ، اولیز ناردین، ژژ لکولتره و …

همچنین آن دسته از برندهایی که فقط ساعت تولید می کنند مانند سیکو، کاسیو و … موتور بعضی از ساعت های بسیار خاص خود را، که ویژگی فنی یا تکنولوژی بسیار خاصی دارند، خودشان تولید می کنند (مانند سری کینتیک، سولار و …) و موتور ساعت های ساده تر را از شرکت های سازنده موتور تهیه میکنند.

نکته دیگر این است که ممکن است برخی از برند های ساعت، موتور بعضی از سری ساعت های خود را از شرکت های موتور سازی سوئیسی، و سری دیگری را از شرکت های موتور سازی ژاپنی تهیه کنند، مانند اسپریت که در سری CORE از موتور ژاپنی میوتا استفاده شده و در بعضی از مدل های سری Collection از موتورهای سوئیسی روندا و آیسا استفاده شده.

لازم به ذکرست، نام کشوری که به عنوان کشور سازنده روی کالا درج شده است روی کیفیت کالا تاثیری ندارد و این خود برند است که معتبر بوده و کیفیت کالا را تعیین می‏‌کند و تنها به دلیل خط تولید ارزان‏‌تر است که بسیاری از کالاها در چین تولید می‌شوند.